Hvordan velge sjekklister til avdelingen

Etter at sjekklistene er opprettet eller redigert etter ønske på organisasjonsnivå må sjekklistene velges inn på avdelingsnivå. Sjekklistene i fanen oppfølging på organisasjon fungerer som et sjekklistebibliotek hvor avdelingene plukker relevante sjekklister inn til sin avdeling (Bilde 1).

Bilde 1

Alle avdelinger opprettes med en sjekkliste-mal, det vil si et sett med beste praksis sjekklister. Avdelingsoppsettet kan enkelt redigeres ved å:

  1. Gå til avdelingsfanen
  2. Velg avdelingsoppsett
  3. Trykk på Endre -knappen for å endre oppsettet til avdelingen (Bilde 2). Du må velge i hvilket forløp du ønsker å endre. For eksempel: skal det være under “Ny tjenestemottaker” eller “Helhetsvurderingen” eller i et annet forløp.
Bilde 2
Bilde 3
  1. Et nytt vindu åpner seg, når du har trykket på “Endre” knappen (Bilde 3).
  2. Du skal nå velge om du ønsker at sjekklisten skal være obligatorisk eller valgfri.
  3. Feltet kan også stå tomt: da vil ikke denne sjekklisten vises i det hele tatt
  4. Trykk “Legg til sjekkliste” for å legge til andre sjekklister fra biblioteket
  5. Du kan slette sjekklister ved å trykke på søppelbøtten

Endre avdelingsoppsett for forløpstavle-oppfølging

For avdelingen med forløpstavle-oppfølging skal kun Ny tjenestemottaker Frist 1 benyttes (Bilde 4). Ved en forløpstavle har man ikke frister. Alle sjekklister legges da under “Ny tjenestemottaker” Frist 1. Deretter velges det om de skal være obligatorisk eller valgfrie.

Bilde 4

Hva er forskjellen på obligatoriske og valgfrie sjekklister?

  • Obligatoriske sjekklister vil komme på brukerkortet og må fullføres før du kan gå videre i vurderingen.
  • Valgfrie sjekklister vil ikke ligge på brukerkortet, men kan hentes opp ved behov ved å trykke på blå burgermeny ved Oppfølging inne på brukerkortet.

Les mer her.

Post a comment

Leave a Comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.