Triage/prioritetsfarger på brukertavlen (gjelder forløpstavler)

Avdelinger med forløpstavle har valgt metode for triage (endre prioritetsfarger) på organisasjonsnivå. Metoden kan være (A) at hver farge settes manuelt eller (B) at farge endres ved fullføring av en sjekkliste eller teller. Forskjellen utdypes nedenfor.

A. Manuell endring av prioritetsfarger

Ved manuell endring av prioritetsfarger kan avdelingsleder selv sette regler for fargeendring. Man kan velge hvilke farger som skal være i bruk og sette navn per farge.

  1. Skru på knapper til høyre for hvilke farger som skal benyttes.
  2. Klikk på raden ved blyanten og skriv ønsket navn per farge. Lagre.

Navnene vil vises når man vil endre farge på en bruker, på nøkkelbåndet øverst på brukertavlen og i rapporter. Eksempler på navn og fargevalg, og hvordan valget vises på brukertavlen:

B. Farge endres ved fullføring av sjekkliste eller teller

I avdelinger som har valgt metoden “Prioritetsfarge endres ved fullføring av sjekkliste” vil prioritetsfargen på bruker endres ved fullført sjekkliste eller arbeid med en teller. Bildet under viser eksempel på bruker som får rød prioritetsfarge når han/hun blir meldt utskrivningsklar fra sykehus, og det er risiko for overliggerdøgn. Fargen blir grønn når bruker er meldt utskrevet fra sykehuset og mottatt i kommunen.

Gå til Avdeling/Avdelingsspesifikasjon for å

  • Sette valgfritt navn på hver prioritetsfarge
  • Se hvilke sjekklister og tellere som vil endre farge på bruker når de er fullført. Bildet viser et eksempel.
Post a comment

Leave a Comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.