Gå til Bemanningsplan for å se om avdelingen har mulighet for oppsett av bemanningsplan. Aktiv bemanningsplan danner grunnlag for rapporter om samsvar mellom dagens bemanning og brukernes kompetansebehov, årsverksrammen og ønsket stillingsprofil.
Dersom venstremenyen er inaktiv: Avdelingen har foreløpig ikke mulighet for oppsett av bemanningsplan. For å kunne opprette bemanningsplan må avdelingen velge registrering av tjenestetider på Brukerkortet. Les mer her.
Dersom venstremenyen er aktiv: Avdelingen har mulighet for å opprette Bemanningsplan.
Velg kilde for beregning av kompetansebehov (gjelder hvis avdelingen har valgt å registrere flere direkte tjenestetider).
Klikk Registrer for å iverksette valgene.
Registrer vedtatte årsverk. Det er totalt antall årsverk til ledelse og direkte tjenesteyting i avdelingen som skal registreres. Dersom avdelingen har en aktiv bemanningsplan og endrer på årsverksrammen, så blir denne inaktivert. Lag en ny bemanningsplan og sett den som aktiv for å få oppdaterte grafer og rapporter.
Vedtatt kompetanseprofil: Noen kommuner har politisk vedtak om kompetanseprofil. Skriv eventuelt inn den vedtatte profilen.