Velg årsverk og annet grunnlag for bemanningsplanen

  1. Gå til Bemanningsplan for å se om avdelingen har mulighet for oppsett av bemanningsplan. Aktiv bemanningsplan danner grunnlag for rapporter om samsvar mellom dagens bemanning og brukernes kompetansebehov, årsverksrammen og ønsket stillingsprofil.
  2. Dersom venstremenyen er inaktiv: Avdelingen har foreløpig ikke mulighet for oppsett av bemanningsplan. For å kunne opprette bemanningsplan må avdelingen velge registrering av tjenestetider på Brukerkortet. Les mer her.
  3. Dersom venstremenyen er aktiv: Avdelingen har mulighet for å opprette Bemanningsplan.
  4. Velg kilde for beregning av kompetansebehov (gjelder hvis avdelingen har valgt å registrere flere direkte tjenestetider).
  5. Klikk Registrer for å iverksette valgene.
  6. Registrer vedtatte årsverk. Det er totalt antall årsverk til ledelse og direkte tjenesteyting i avdelingen som skal registreres. Dersom avdelingen har en aktiv bemanningsplan og endrer på årsverksrammen, så blir denne inaktivert. Lag en ny bemanningsplan og sett den som aktiv for å få oppdaterte grafer og rapporter.  
  7. Vedtatt kompetanseprofil: Noen kommuner har politisk vedtak om kompetanseprofil. Skriv eventuelt inn den vedtatte profilen.
  8. Sett avdelingens mål for stillingsprofil.
  9.  Klikk Registrer for å iverksette valgene.

Post a comment

Leave a Comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.