Ny utvikling:
Oppgaver og beskjeder
- Oppgave/beskjed kan legges til en bestemt vakt (dag, kveld, natt)
- Man kan sette en eier på en oppgave/beskjed.
- En spesifikk ansatt
- En stilling (sykepleier, lege, ergoterapeut, ..)
- En fagressurs (sårkontakt, demenskontakt, kreftsykepleier, …)
- Man kan filtrere visningen av beskjeder/oppgaver per vakt og per oppgaveeier.
- «Mine oppgaver»: Det er lagt til et personlig filter der man enkelt kan se oppgaver man er tildelt, samt de oppgavene en selv har opprettet eller utført.
- Gjentagende beskjed/oppgave:
- Det er nå mulig å endre/slette en av beskjedene/oppgavene i serien eller alle.
- Når man gjentar oppgaver viser nå IKOS dato for siste oppføring i kalenderen (når oppgaven «stopper»).
Sette prioritetsfarger på forløpstavler
Avdelinger som benytter forløpstavler kan nå velge hvilken regel som skal gjelde for endring av prioritetsfarge/triage på bruker på tavlen.
- A. Manuelt: Velge hvilke farger man vil benytte og sette egne navn per farge. Ved dette valget kan endring av farge gjøres med et klikk fra bruker- og fokustavle.
- B. Triagefarge endres ved fullføring av utvalgte sjekklister og bruk av tellere (dette var tidligere eneste mulighet for forløpstavler). Nytt nå er at
- avdelingen kan velge navn per farge.
- avdelingen ser hvilke sjekklister og tellere som er satt til å endre farge under Avdeling/Avdelingsspesifikasjoner.
Valgte navn på triagefargene vises i nøkkelbåndet øverst på tavlen og i avdelingens rapporter.
Generelle forbedringer
- Mulig å legge til en valgfri sjekkliste direkte fra fokustavle.
- Fokustavle viser antall fullførte sjekkpunkter.
- Sjekklistebiblioteket på organisasjonsnivå viser hvilke avdelinger som benytter den enkelte sjekkliste.
- Avdelinger i IKOS kan gis samme avdelingsnummer (som hjelper i VKP-integrasjonstilfeller der ulike tavler ønskes for underavdelinger i samme avdeling).
- Forbedringer i støtte for VKP (utvidet støtte for patient identifier type og forbedring av logging)
Ansattoppfølging
Avdelingens ansattliste viser nå dato for siste innlogging og antall innlogginger siste 30 dager.
Rapporter
Generell forbedring av tekst og visninger av rapporter.
Rapporten «Kompetanse i årsverk»: Utregningsfeil er rettet.
Aggregerte rapporter: Design og innhold er oppdatert i henhold til tidligere forbedringer på avdelingsrapporter.
IKOS mobil app
IKOS appen støtter nå å opprette en beskjed, men støtter foreløpig ikke det nye oppgavekonseptet.
Det er gjort en bakgrunnsjobb i App-løsningen slik at den er klargjort for ny, forbedret design og brukervennlighet, samt for å støtte oppgavekonseptet. Forbedringene er ikke synlig for kunde etter oppgraderingen, men vil bli jobbet videre med og gjøres tilgjengelig noe senere.
Feilretting:
En tjenestemottager lagt inn med bursdag 29 februar forårsaker ikke lenger en «tom» meldingstavle.
Endring av overskrift for telleralternativ krasjet IKOS (fikset).
Ryddet i tilgangsroller for å endre ansattinformasjon i en avdeling. Med skrivetilgang til ansattkort kan man opprette en ansatt, og endre alle opplysninger unntatt ansatt ID.
Tjenestetider regnes nå ut korrekt i fokustavle.