Rom: Hvordan legge til/endre

Romlister administreres på organisasjonsnivå.

  1. Gå til organisasjonsfanen (Bilde 1)
  2. Velg underfane “Organisasjonsoppsett”
  3. Velg “Avdelinger”
  4. Finn aktuell avdeling og klikk på “Opprett rom”
Bilde 1

5. Klikk “Legg til” (Bilde 2)
6. Skriv inn romnummer
7. Skriv inn evt. nummer på seng (ved dobbeltrom)
8. Lagre

Bilde 2

Endre eksisterende romliste

  1. Klikk på “Vis romliste” for aktuell avdeling (Bilde 3)
  2. Trykk “Slett” for å slette rom
  3. Trykk “Endre” for å endre navn eller seng
  4. Trykk “Legg til” for å legge til flere rom
  5. Lagre
Bilde 3

Ved å trykke på “Endre” knappen vil det dukke opp en ny boks (Bilde 4). Her er det mulighet for å endre på mange detaljer når det gjelder romlisten.

  • Navn på rom
  • Navn på seng
  • Status: Tilgjengelig/Utilgjengelig
  • Kommentar: Inntil 30 bokstaver
  • Gyldig fra:
  • Gyldig til:

Bilde 4

Det er viktig å vite at de endringene som gjøres på organisasjonsnivå vil speile seg i avdelingen. Det er derfor viktig å sjekke i avdelingen først om det er lagt inn noen brukere på rommet. Hvis det er lagt inn brukere på rommene bør det ikke gjøres endringer på rommene fra organisasjonsnivå.

Post a comment

Leave a Comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.