Dersom det har oppstått et problem eller en feil som du ikke får løst eller finner ut av, kan du forsøke følgende:
1) Spør en kollega,- eller les tipsskriv, feilsøkingsprosedyrer eller lignende om dere har det
2) Spør en superbruker.
Husk at du kan sjekke på ansattelisten om det er noen superbrukere pålogget nå
3) Spør systemansvarlig
4) Kontakt Hospital IT Support
Dersom du har forsøkt alt dette, eller superbrukere/systemforvalter ikke er tilstede – og problemet fortsatt ikke er løst, så er neste steg å kontakte Hospital IT Support. Vi vil helst at det er superbrukere eller systemforvalter som kontakter Support, for de har fått mer opplæring og vil derfor kunne beskrive problemet på en litt mer presis måte. Men dersom ingen av dem er tilstede, må du kontakte Support på et av telefonnummerene under. Før du gjør det, ber vi deg tenke igjennom følgende spørsmål:
Hvem? – hvem er det dette gjelder,- en beboer, en ansatt, alle ansatte osv
Hva? – hva er et som er problemet?
Hvor? – hvor er feilen? et beboerrom? Hele huset?
Når? – når omtrent oppstod feilen?
Jo bedre du kan forklare problemet, jo lettere og raskere er det for Hospital IT Support å finne ut av det.
Hva som er en kristisk feil, er litt opp til dere å definere. Men skulle feks ingen pleiere på en avdeling ikke klare å logge seg på, er det åpenbart en kritisk feil. For da er det ingen av beboerne der som kan få tilkalt hjelp. Da må du ringe, og ikke vær redd for å gjøre det.
Hospital IT support kontaktinfo:
Telefon på dagtid (8 – 16): 99 11 11 21
24/7 for kritiske feil: 47 91 14 44
Mail: support@hospitality.no
Kritiske feil må meldes på telefon i tillegg
Det kan hende at Hospital IT oppdager at det er noe galt med systemet før du gjør det, for vi har overvåkning av viktige prosesser. Om det skulle skje, vil den som har vakt ringe til ett eller flere oppgitte telefonnummer hos dere og varsle om feilen. Vanligvis er det vakttelefoner som brukes.