IKOS Avdelingsoppsett og forberende oppgaver

Leksjonen er anbefalt for ledere, superbrukere og IKOS systemadministratorer i avdelinger som skal starte med IKOS.

Forberedende oppgaver

Oppgave:

Drøft hvilken sjekklister dere ønsker å bruke i avdelingene.
Med “sjekklister” mener vi alle sjekklister og kartlegginger på IKOS-tavlen og Brukerkortet. Diskuter hvilke sjekklister som kan være aktuelle for avdelingen. Hva følger avdelingen opp i dag?

Oppgave 1:

Ta leksjonen “Opprett ansatt i avdeling” under Kurset «Avdelingsoppfølging»:

Opprett ansatt i avdelingen

  • Legg inn ledere som ansatte og gi de tilgang til IKOS.

Oppgave 2:

Ta kurset «Systemadministrasjon del 1»

Kurs del 1: IKOS Systemadministrasjon

  • Velg sjekklister eller lage egne under Organisasjon/Bruker/Oppfølging.
  • Gå til avdelingsoppsett og legg inn sjekklistene i kolonnen “Ny tjenestemottaker – Frist 1”.
  • Legg sjekklister som skal vises på avdelingens Fokustavle under Fokustavleoppsett

Oppgave:

Ta leksjon “Opprett ansatt i avdeling” under Kurset «Avdelingsoppfølging»

Opprett ansatt i avdelingen

  • Legg inn superbrukere og gi dem tilgang til IKOS.
  • Legg inn flere ansatte om ønskelig.

Oppgave 1:

Ta leksjon «Opprett ny bruker manuelt» fra kurset «Brukeroppfølging» 

Opprett ny bruker manuelt

  • Legg inn testbrukere. Skriv T foran fiktivt EPJ-nummer, f.eks. «T23»

Oppgave 2:

Ta kurs «Beskjeder og oppgaver»

Kurs: IKOS Beskjeder og Oppgaver

  • Opprett beskjeder og oppgaver i kalender 

Post a comment

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.