Leksjonen er anbefalt for ledere, superbrukere og IKOS systemadministratorer i avdelinger som skal starte med IKOS.
Oppgaver for systemadministrator
Fullføre avdelingsoppsett og fokustavleoppsett for alle avdelinger du har ansvar for
Gå til aktuell avdeling og velg sjekklisten inn i Avdelinsgoppsettet på alle aktuelle forløp og frister.
Gå til aktuell avdeling og Fokustavleoppsett. Velg inn Sjekklister, Tellere og Hendelser som skal vises på Fokustavlen.
Opprett ny testbruker, test oppfølging og se at sjekklisten ble som ønsket.
Opprett grupper, rom og senger i avdelinger som ønsker dette
Oppgaver for leder
Legg inn testbruker og sjekk at sjekklister i Avdelingsoppsett og Fokustavle er som ønsket
Systemadministrator hjelper med ønskede endringer
Opprett ansatte og registrer riktig stilling, kompetanse, ansvarsroller og tilganger. Det anbefales å legge inn alle ansatte, slik at alle kan bruke IKOS til å jobbe med beskjeder og kvittere på brukeroppfølging.
Arbeid med suksesskriteriene for å starte med IKOS; jfr video i tidligere leksjon. Finn tiltak for å forebygge risiko og få en god start. Ferdigstill innføringsplanen i samarbeid med superbrukere og systemadministratorer.
Oppgave for alle i fellesskap
Evaluer kurset “IKOS Basis opplæring” ved hjelp av Vurderingskrysset (klikk Last ned nedenfor). Hensikten med denne evalueringen er at alle får tenkt igjennom og evaluert hva som har vært bra og hva som kunne vært bedre gjennom opplæringen. Det er to viktige perspektiv:
Hvordan fungerte opplegget fra Sensio
Deltakelse og gjennomføring i kommunen
Det dere kommer frem til skrives inn i vurderingskrysset og legges frem på neste veiledning. Bruk korte setninger og stikkord.
Sensios erfaring er at gjennom evalueringen kommer deltakerne frem til lokale suksesskriterier som kan være nyttig ved videre innføring og bruk av IKOS