E-lås i Operasjonsklienten

Under E-lås i Operasjonsklienten kan du se en oversikt over hvilke adresser og E-låser som er registrert, samt antall e-låser som er installer. Her kan du legge til ny adresse, slette adresser, legge til et låseoppdrag på en spesifikk adresse, og se hvilket alarmområde adressene tilhører. Du kan også fjerne eiere for en E-lås, samt … Les mer

Oppsett av NFC-merker på tagger (H120) på institusjon

Det er to muligheter for oppsett av NFC: Nedenfor beskrives prosessen etter at du har logget inn i SmartVakt på telefonen ved din institusjon. MErk at NFC merket må være ubrukt for at det skal fungere. 1. Trykk deg inn på i menyen, og velg “Admin”. 2. Velg “+ Ny ansatt-tag” 3. Når du får … Les mer

Administrere utstyr i OC

Det er mulig å sette tagger på diverse utstyr i SmartVakt. På denne måten kan du få kontroll over hvor utstyr befinner seg på en institusjon. Vi har laget et eget kurs for utstyrssporing. Kurs: Utstytssporing i SmartVakt

Beboeroversikt i OC

Funksjonsknappen “Beboer” i OC viser en oversikt over alle beboere som er lagt inn i OC.  Beboer kortet inneholder:  Hvis man har en integrasjon med Dips, Cos Doc vil beboere automatisk komme over fra EPJ til OC. I dette tilfelle så skal man ikke opprette nye beboere i OC. Dette kan føre til problemer i … Les mer

Ansattoversikt i OC

Funksjonsknappen “Ansatte” i OC viser en oversikt over alle ansatte som er lagt inn i OC. Ansattkortet inneholder: Hvis man har en integrasjon med Dips, Cos Doc vil ansatte automatisk komme over fra EPJ til OC. I dette tilfelle så skal man ikke opprette nye ansatte i OC. Dette kan føre til problemer i etterkant. … Les mer

Legge beboer inn og ut av rom

For noen kunder kan dette gjøres på fysiske nettbrett, men for kunder som ikke har nettbrett på beboerrom gjøres dette i Operasjonsklienten (OC). Nedenfor følger først en beskrivelse av OC, etterfulgt av prosessen for fysiske nettbrett. Legge beboer inn på rom i OC Fjerne beboer fra rom i OC: Legge beboer inn på rom med … Les mer

Oversikt over alarmer i OC

Alle alarmer som blir utløst i SmartVakt vil du kunne se i operasjonsklienten (OC) ved å trykke på funksjonsknappen som heter “Alarmer”.

Hvordan nullstille en alarm fra operasjonsklienten (OC)

<– For å søke etter tidligere alarmer eller nullstille en alarm manuelt, velger du dette ikonet. Nullstille alarm Når en alarm ikke lar seg nullstille enten via telefon eller et nettbrett så er det en mulighet for å nullstille via operasjonsklienten. Under ‘Alarmer’ vil du se et bilde over alle aktive alarmer som ikke er … Les mer

Logg inn i Operasjonsklienten

Du logger deg inn på OC med samme navn og pin-kode som du bruker for å logge deg på telefonen. Spør en superbruker/systemforvalter eller IKT om hvordan du får tilgang til OC fra en PC. Når du har logget deg på, vil du få opp et antall funksjonsknapper (de blå firkantene). Hvor mange du vil … Les mer

Nyttige tips i feilsituasjoner

Kommer det ikke alarmer frem på telefonen? Blir du ikke plassert i riktig sone? Oppfører SmartVakt-applikasjonen unormalt? Er mange alarmer merket som gule på telefonen? Blir du kastet ut av SmartVakt hyppig? Viser telefonen tegn/signal om at den ikke har WiFi? Er det andre avdelinger som opplever det samme? Teste systemet Her er noen feilsøkinger … Les mer