IKOS Basis Oppgave 2

Leksjonen er anbefalt for ledere, superbrukere og IKOS systemadministratorer i avdelinger som skal starte med IKOS.

Oppgave 2A: Opprett 2 testbrukere i DEMO avdeling og test brukeroppfølging

Opprett 2 testbrukere og test følgende på begge:

  • Klikk på navnet for å åpne brukerkortet og kvitter på alle sjekklistene.
  • Hvis syklustavle: Klikk fullfør vurdering og start ny vurdering Frist 2.
  • Kvitter på alle sjekklister og fullfør vurderingen. Velg Helse- og livssituasjon.
  • Gå til Brukerkortet: Velg en valgfri sjekkliste i Oppfølgings-menyen (blå burgermeny) og kvitter på den.
  • Gå til Fokustavlen: Klikk på et tomt felt, kvitter på sjekklisten og se at resultatet vises på tavlen.
  • Klikk på en dato i kalender, skriv en beskjed og lagre. Pek på beskjeden for å lese den, og klikk på beskjeden for å slette den.  
  • Sammenlign sjekklistene på Brukerkortet med kolonnene på Fokustavlen. Inne på Brukerkortet er det plass til alle aktuell sjekklister for brukeren. Noen er obligatoriske for alle brukere, mens andre finnes i menyen og er valgfrie. Avdelingen har valgt å vise et utvalg av de obligatoriske og valgfrie sjekklistene som egne kolonner på Fokustavlen.

Oppgave 2B: Hvilke sjekklister og kartlegginger vil vi beholde/endre

Med “sjekklister” mener vi alle sjekklister og kartlegginger på IKOS-tavlen og Brukerkortet. Diskuter hvilke sjekklister som kan være aktuelle for avdelingen.

  • Hvilke av sjekklistene i avdelingen vil dere beholde og hvilke skal fjernes
  • Hvilke nye sjekklister ønskes lagt til – hva følger avdelingen opp i dag?
  • Hvilke sjekklister vil du anbefale som felles for hele kommunen? Tenk på at avdelingen skal samarbeide med andre avdelinger via IKOS-tavlene. Kommunen velger hvilke sjekklister som skal være felles. Dersom flere avdelinger følger opp samme bruker, eller overfører brukere til hverandre, så vil resultater på felles sjekklister vises begge steder i sanntid.

Oppgave 2C: Ta med ansatt informasjon til 2. veiledning

  • Ta med ansatt informasjon for å kunne legge inn 2 ansatte i den nyopprettet avdelingen
  • Navn, fødselsnummer, AD, ID og kompetanse.

Post a comment

Leave a Comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.