Bruk av tagger

Taggene har en mikrofon som gjør at de hører ultralyden som ultralydenhetene sender ut. Hver ultralydenhet sender ut en unik kode som forteller hvor den står, feks “STUE AVDELING 1”. Når taggen mottar denne koden, rapporterer den koden tilbake til SmartVakt via WIFI-nettet. På den måten kan SmartVakt vite hvor taggen befinner seg. Det betyr … Les mer

Beboerlisten

Beboerlisten viser under fanen «Mine beboere» hvilke beboere som er på min avdeling, samt hvor de befinner seg. I dette tilfellet ser vi at Tommy Eriksen er i rommet “Prosjekt 3”. Fanen «Alle beboere» viser alle beboere på institusjonen og deres posisjon. Beboerne vil være sortert under den avdelingen de tilhører. Dersom en beboer befinner … Les mer

Ansattelisten

Trykker du på ansatteikonet i menyhjulet vil du komme til ansattlisten, en liste over alle ansatte som er pålogget SmartVakt. Figuren under gir en oversikt over listen. Merk at ansattelisten viser situasjonen slik den er i det du tar opp listen. Dersom en ansatt beveger seg inn i en annen sone, vil ikke listen oppdateres … Les mer

Oversikt over telefonen

På bildet nedenfor har vi vist det viktigste du trenger å vite for å bruke telefonen. Merk at vi har levert flere telefonmodeller, så det kan være noe forskjell fra modell til modell.

Hvordan tilkalle hjelp av en kollega?

Du kan tilkalle hjelp fra en kollega på fire måter: to vha. taggen og to vha. telefonen: For de institusjonene som har nettbrett, er det også mulig for ansatte å bruke “pårørende” alarmen på nettbrettet. Den går ut som en snortrekksalarm, og distribueres normalt til alle som skal ha den samtidig.

Kontakte Hospital IT Support

Dersom det har oppstått et problem eller en feil som du ikke får løst eller finner ut av, kan du forsøke følgende: 1) Spør en kollega,- eller les tipsskriv, feilsøkingsprosedyrer eller lignende om dere har det 2) Spør en superbruker.Husk at du kan sjekke på ansattelisten om det er noen superbrukere pålogget nå 3) Spør … Les mer