IKOS 3.10

IKOS 3.10.1 (Patch)

TypeBeskrivelse
FeilrettingBrukertavlen viste f.eks ‘Viser 9 av 10’ selv om alle filter var skrudd av.
FeilrettingUtseende på vurderingssirklene på brukertavlen hadde blitt feil i Internet Explorer.
FeilrettingNår man brukte funksjonen ‘Vurdér på nytt’ ble enkelte sjekklistepunkt duplisert.

IKOS 3.10.0

TypeBeskrivelse
UtviklingStatistisk prosesskontroll (SPC)

Man kan nå sammenligne resultater på enkelte sjekklister for én periode med en annen periode for å måle endring. Dette brukes spesielt for å se om et tiltak man har satt inn i en avdeling eller på enkelte brukere har hatt den effekten man ønsker.

Funksjonaliteten ligger i en egen meny under ‘Statistikk’. Her oppretter man prosjekter som kan lagres for senere bruk. Når alle parameterne er fylt ut kan man vise en graf som viser gjennomsnitt, standardavvik og skår på de ulike brukerne som er valgt i utvalget.

Se bilde nummer 1.
UtviklingEngangspassord for ansatt kan nå settes av systemadministrator. Ved første innlogging får den ansatte beskjed om å lage sitt eget passord.NB! Dette gjelder ikke om man bruker AD-innlogging.
UtviklingI bunnen av tabeller kan man nå se en summering av det man har filtrert på i tabellen.
Dette finnes nå på brukertavle, fokustavle, rom og senger, ansattoversikt og brukeroversikt.

Se bilde nummer 2.
ForbedringStatistikk for Helse- og livssituasjoner per gruppe/TA/PK er nå oppdatert og laget som liggende stolpediagram slik at man kan få bedre oversikt og mulighet for å sammenligne. Det er også lagt til en rad for de brukerne som ikke har en gruppe/TA/PK knyttet til seg slik at man lett kan se hvor det mangler.
ForbedringYtelsesproblemer: Det er gjort store endringer i koden som gjør at systemet reagerer raskere spesielt når det gjelder start av nye vurderinger, legge inn bruker og sjekklistehåndtering.
ForbedringFjernet valget ‘Ikke vis på Frist 2’ i Avdelingsoppsett da dette ikke lenger var i bruk.
ForbedringAnsettelsesprosent kan nå settes med to desimaler. Tidligere var det bare tilgjengelig én desimal.
ForbedringInaktive avdelinger kan nå skjules i nedtrekksmenyen for valg av avdeling. Ta kontakt med Sensio for å fjerne avdelinger fra menyen.
ForbedringDet er ikke lenger mulig å bruke sjekklister for ansattvurdering. Denne funksjonaliteten er nå skjult fra ansattkortet inntil videre da den ikke fungerte optimalt og var lite i bruk.
ForbedringSentrale sjekklister som er satt som valgfrie i én avdeling blir nå synlig dersom en annen avdeling fullfører denne sjekklisten. Dette er gjort for å sikre at alle avdelinger får med seg resultatene uten å måtte huske å velge inn den valgfrie sjekklisten.
FeilrettingHendelser for inneværende og forrige måned var ikke synlig på fokustavlen lenger. Det var heller ikke mulig å legge til en hendelse fra fokustavlen.
FeilrettingRegistrerte hendelser på brukerkortet ble ikke vist som at sjekklisten var fullført.
FeilrettingTjenester som ikke var valgt i avdelingsoppsettet var mulig å velge når man opprettet bruker.
FeilrettingVed valg av valgfrie sjekklister på et brukerkort frøs siden og man måtte oppdatere for å komme videre.
Bilde 1 – Statistisk prosesskontroll
Bilde 2 – Summering av rader
Post a comment

Leave a Comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.