Safemate-plattformen er en skybasert applikasjon, det vil si at den driftes av Safemate som en SaaS-tjeneste (Software as a Service). Kunder av Safemate forholder seg til en SLA som beskriver nivået på tjenesten.
Plattformens status kan inspiseres her: status.safemate.no.
Grovt kan vi dele plattformens oppgaver i fem:
- KOMMUNIKASJON: Safemateplattformen kommuniserer med alle Safemate-enheter ute i tjeneste, og sørger for at enhetene har siste versjon firmware. Fravær av kommunikasjon med plattform vil fanges opp og varsles.
- KONFIGURASJON: Fra ulike former for brukergrensesnitt, f.eks. Safemate Pro, kan man konfigurere Safemate-enhetene, enten en og en (enhetskonfigurasjon), eller samlet (standardinnstillinger).
- VARSLING: Safemateplattformen forestår varsling av ulike hendelser (oppringninger, e-post, SMS-utsendelser og varsling til integrasjonspartnere) ved ulike hendelser.
- INTEGRASJONER: Videresending av hendelser til integrasjonspartnere er en sentral oppgave for plattformen, f.eks. Hospital IT og Netnordic.
- FAKTURERING: Plattformen sender over fakturaunderlag til et økonomisystem som fakturerer kunder og partnere korrekt beløp.
![](https://learn.safemate.no/wp-content/uploads/2016/07/Safemate-Integration-Concept-1024x576.jpg)
Det hviler en rekke krav på en velferdsteknologiplattform som Safemate, f.eks. GDPR, Normen og WCAG 2.0. Disse kravene jobber vi kontinuerlig for å tilfredsstille.