For å få tilgang til en Safemate Pro brukerkonto, så må en som allerede har administrator-rettigheter til Safemate Pro legge deg til som bruker. Du kan ikke selv registrere deg og begynne å bruke Safemate på vegne av kommunen din.
Når en administrator har delegert adgang til deg, vil du motta en epost med informasjon om hvordan du kommer i gang. Konkret så vil du få oppgitt en lenkeadresse til et innloggingssted, et brukernavn (epost-adressen din) og et midlertidig, autogenerert passord.
Her er en eksempel på en slik epost:
Dersom du ikke vet hvem som er administratorer i din kommune, så kan Safemate support hjelpe med å finne ut av det.
Dersom din kommune ikke har begynt å bruke Safemate Pro, så skal du også ta kontakt med Safemate support. Vi vil hjelpe til å finne frem til en administrator for deg.
Dersom du selv er administrator og ønsker å opprette nye administratorer og/eller operatører, så gjøres det på menyvalget “roller”. Øverst til høyre på denne siden er det en knapp som lar administratorer opprette nye brukere av Safemate Pro. Vi går dypere inn på dette i leksjonen “opprette nye brukere”.
Operatører har ikke adgang til å administrere applikasjonsbrukere, kun administratorer.